Klik op onderstaande link voor het reglement van 2024
LET OP! WIJZIGINGEN:
Beste coureurs standaard/dames klasse,
Bij de keuring in Wervershoof is gebleken dat er nog een aantal onduidelijkheden zijn in het reglement, graag willen wij een aantal punten benadrukken/ophelderen.
Het betreffen de volgende punten uit het reglement:
Betreffende het voertuig hoofdstuk 2
- Artikel 12E
Per ingang van seizoen 2024 is minimaal een 5 punt gordel verplicht, hier wordt streng op gecontroleerd.
- Artikel 14 L
Winter banden mogen worden opgesneden tot MAX 1cm diep, 15 mm breed. Deze maat moet voldoen op het gehele profiel van het loopvlak, dit artikel is alléén versoepeld voor m&s/winterbanden. Alle andere banden zoals cover/rallybanden, mogen NIET opgesneden worden en moeten voor 90% voldoen aan de 1x1x1cm regel. Dit gemeten vanuit het midden van het loopvlak.
Fedima fm7 voldoet dus niet aan het reglement.
- Artikel 14H
Vervangingsschokdempers zijn toegestaan, deze mogen niet verstelbaar zijn, ook mogen ze geen dikkere zuigerstang hebben dan origineel. Een Bilstein b6 met dikke geleide-buis en/of zuigerstang is dus NIET toegestaan. Bij twijfel moet de coureur te aller tijden kunnen aantonen welke schokbrekers gemonteerd zijn. Er mag niets gelast of verstevigd worden.
- Artikel 14O
Achterklep mag NIET verwijderd worden. Deze moet ’s ochtends bij de keuring al gemonteerd zijn. Geen uitzonderingen.
- Artikel 14P
- Gaten/scheuren in de carrosserie mogen gerepareerd worden met een plaat van MAX 10x10cm 1mm dik. Let op! Dit alleen ter reparatie van niet te vervangen carrosserie delen.
- Artikel 14V
Alle revisie delen moeten met artikel-/onderdeelnummer aantoonbaar zijn.
- 14 E
De ontluchting van de benzine tank moet zodanig gemonteerd zijn dat deze geen benzine kan lekken.
Betreffende het circuit hoofdstuk 4
-Artikel 38
Na moedwillig doorrijden na een rode vlag, volgt een zwarte vlag en dus directe diskwalificatie voor de wedstrijddag.
Tot slot,
Veiligheid staat voorop, dus zorg ervoor dat koelleidingen goed vast zitten en reservoir en koppelingen afgeschermd zijn.
Zorg ervoor dat brandstofleidingen, stroomdraden en koelslangen niet langs scherpe delen schuren.
Zorg dat de stoel goed vast zit en de gordel overeenkomt met het reglement en volgens het regelement bevestigd is.
We hopen u hier voldoende mee geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet, Autocross Organisaties Noord-Holland.
——————————————————————————
Enkele zaken zijn vervallen, andere zaken zijn gewijzigd. De wijzigingen/ toevoegingen worden met kleur aangegeven
Al bekend was dat in ieder geval het volgende wijzigt:
-Een 5- of 6 puntsgordel wordt nu verplicht gesteld, dus per seizoen 2024.
-Een sportstoel bestaande uit één deel is verplicht in iedere klasse. Dus geen enkele verstelling toegestaan.
Enkele wijzigingen zijn verder:
In de standaardklasse kunnen in de herkansing geen punten meer worden behaald voor het kampioenschap.
Schorsing (na herkeuring) in de standaardklasse gaat (indien van toepassing) ook gelden voor de coureur welke die dag in dezelfde auto in de damesklasse heeft gereden. Een schorsing in de damesklasse geldt op dezelfde wijze ook voor de coureur in standaardklasse. Exacte omschrijving conform reglement.
Bij standaard en damesklasse wordt toegevoegd; Bij gebruik van revisieonderdelen dient aantoonbaar te zijn welke artikelnummers of onderdelen zijn toegepast.
Let op: Afgelopen jaar was de 2ltr klasse/ superstandaard een non contactklasse. Voor/ vanaf het komende seizoen (2024) zal deze geen non-contact meer zijn. Deze klasse wordt volgens het normale wedstrijdreglement gereden en blijft geschikt voor auto’s welke voldoen aan het reglement:
-of van de rangpang (standaardklasse)
-of van de NAC Standaard 2000cc
-of voldoen aan ons eigen superstanda ardreglement reglement